Lördagsfasta

Dags att fasta bort gårdagens hamburgare! Nej, skämt åsido så är det inte så jag ser det. Men däremot såg jag fram emot att fasta en dag då jag var lite mer förberedd än sist. Trots den stora hamburgaren, ett par öl och snacks igår så vaknade jag helt utan hunger. Kände ingen hunger på hela dagen, bara en antydan runt kl 16. Min Bakercysta (det låter värre än vad det är…) har inte minskat i storlek, så det får bli ett besök till vårdcentralen i veckan. Jag lägger löpningen i vila så länge. Men däremot tog jag mig en premiärtur på cykeln, det belastar inte knät lika mycket samtidigt som det ger en viss motion.

Lördag innebär lördagsgodis till sonen, men jag har märkt sen jag började fasta att sötsuget har minskat drastigt! Jag blir inte speciellt sugen ens när jag hjälper till att plocka ihop godispåsen eller när godis hälls upp i en skål framför TVn.

La lite mindre kalorier på middagen till förmån för en riktig äggmacka på kvällen!

Mat

Middag: Fisk- och skaldjurssoppa med lax och sparris 422 kcal

3.5 dl Kelda Fisk- & skaldjurssoppa 280 kcal
60 g Lax 132 kcal
50 g Sparris 10 kcal

Kvällsfika: Äggmacka med randig kaviar 192 kcal
Ett kokt ägg 68 kcal
En skiva Pågens Lingongrova 94 kcal
10 g Kalles Randiga kaviar 30 kcal
Totalt: 614 kcal

Kommentera

