Fasta 14

Ännu en dag av fasta! Precis som de senaste gångerna har hungern inte varit ett problem, knappt märkbar faktiskt! Fick en fråga på jobbet om varför jag inte äter lunch, när jag svarade att jag i princip inte äter något alls två dagar i veckan fick jag svaret ”Du måste vara galen!”.
Mycket att göra på jobbet samt lite viktiga ärenden på vägen hem gjorde att jag åt dagens första mål kl 19.30, ca 24 timmar sen jag åt något sist. Jag slängde ihop en omelett som mättade hyfsat bra, blev lite hungrig efter nån timme. Tack och lov hade jag kcal kvar som räckte till en äggmacka med kaviar på kvällen!

Imorgon blir det vägning igen!

image
Omelett med körsbärstomater

Mat

Middag: Omelett med körsbärstomater 464 kcal

3 Ägg 194 kcal
1 msk Vispgrädde 57 kcal
4 Körsbärstomater 12 kcal
1 msk Smör 102 kcal
30 g Riven ost 99 kcal

Kvällsfika: Äggmacka med randig kaviar 150 kcal
Ett kokt ägg 68 kcal
15 g Kalles Randiga kaviar 45 kcal
11 g Wasa Rustik knäckebröd 37 kcal
Totalt: 614 kcal

Kommentera

