Fasta nr 13 – Var är hungern?

En hel dag utan mat och utan hungerkänslor, är det möjligt? Ja, det var faktiskt vad jag upplevde idag. Inte ens på kvällen när jag lagade mat till min son kände jag suget. Det är som man klivit över en tröskel nu, kroppen vet precis vad som gäller från att man stiger upp. För ärligt talat så är detta som är jobbigt med intermittent fasta just hungern och det är nog det som de flesta bävar över och till och med får personer att helt avstå från att prova.

Idag provade jag att ge mig ut på en lång löparrunda innan jag ätit mitt middagsmål, dessutom provade jag att springa i elljusspåret nära oss. Det var inte lätt! De 45 minuter löpning jag skull göra enligt mitt schema gick inte att genomföra… Elljusspåret var mycket mer kuperat än jag hade trott och jag har hittills bara sprungit på ganska plan mark och det faktum att jag inte hade fyllt på någon energi under dagen alls och att det är det längsta jag har sprungit någonsin gjorde att jag bröt. Men det är bara att ta nya tag till nästa gång!

Till middag lagade jag Kyckling med nudlar

Kommentera

