Åttonde fastan – Kändes som en helt vanlig dag

Idag har jag varit hemma med sjukt barn. Det blev lite mer utmaning att fasta när man behöver orda med fruktstund, lunch och mellis. Men förutom det kändes dagen som en helt vanlig dag. Jag kom på mig själv att glömma bort att jag var mitt upp i en fasta och i mitt huvud planerade för en vanlig middag. Inte utav hunger eller sug utan för det kändes just som en vanlig dag.

I veckan köpte jag med mig lunch från en lokal restaurang och när jag började äta bestämde jag mig för att hela tiden känna efter och sluta äta när jag blev mätt och nöjd. Jag åt precis halva! Och jag stod mig fram till middagen på det. Det var alltså dubbelt så mycket mat än vad jag behöver. I vanlig fall hade man ju ätit upp hela portionen utan att tänka.

Jag löptränade ca 90 minuter efter middagen. Det gick väldigt bra, lite kortare pass än sist.

Mat

Middag:

5 dl Kelda Toscansk Tomatsoppa 300 kcal
60 g Fetaost 156 kcal
40 g Gul lök 17 kcal

Kvällsfika:
Ett kokt ägg 68 kcal
20 g Kalles Randiga kaviar 60 kcal

Totalt: 601 kcal

Löpträning
12 min löpning
2 min gång
10 min löpning
2 min gång
10 min löpning

36 min totalt

Kommentera

