Femte fastan

På grund av lite schemaändringar så slängde jag in en tredje fasta denna vecka. För se om jag kommer köra bara en i den kommade veckan eller om jag fortsätter med två per vecka.

Denna gången provade jag att hoppa över både frukost och lunch för att satsa på en större middag och lite kvällsfika. Jag tyckte verkligen att det gick bra, man får se till att dricka mycket vatten under dagen bara. Det var några jobbiga hungertoppar, bland annat när jag köpte en varmkorv till vår son, då var det jobbigt att stå emot. Men så fort hungern kom så visste jag att det snart skulle gå över och att man ofta känner sig lika eller mer hungrig när man har ätit.

Men det var helt klart värt det när det blev dags för middag! Jag provade en färdig Keldasoppa med thaismak som jag hade lite räkor i. Väldigt gott och mättande! Ett stort plus att jag kunde få in ett ägg med kaviar till kvällen också.

Middag
5 dl Kelda thaisoppa 350 kcal
100 g Skalade räkor 80 kcal

Kvällsfika
Ett kokt ägg 68 kcal
33 g Kalles Randiga kaviar 99 kcal
(33 g lät lite men visade sig vara lika mycket som det kokta ägget. Tur att jag älskar kaviar!)

Totalt: 597 kcal

Kommentera

