Fjärde fastan – Vilken skillnad!

Idag provar jag en nytt sätt att fördela mina 600 kcal! Jag skippar frukost helt, slår ihop frukostäggen med middagssalladen som lunch och äter tonfisk-tomat-röra till middag. Det går förvånandsvärt bra!

På morgonen tog en stor kopp kaffe innan jag åkte till jobbet. Kände mig full av energi och glädje. Kände ingen hunger före kl 11, höll mig till 11.30 innan jag åt min sallad. Blev lite hungrig strax efter igen men det försvann snabbt.

Hunger kom tillbaka vid 16.30 och jag åt min middag vid 18.00. Tonfisk-tomat-röran kändes stor och jag var till och med lite osäker på om jag skulle orka äta upp allt. Kände ingen hunger resten av kvällen och det blev första natten som jag inte gick och la mig hungrig.

Helt klart så har kroppen vant sig vid att vissa dagar ta av energiförråden istället för att ta av de energi som kommer in (och även lagra en del av detta runt magen). Jag känner i mig att det har blivit en vana och nu ska jag bara börja fundera på lite andra alternativ att äta, är lite trött på att äta samma sak på fastadagarna.

Lunch:

Sallad – 217 kcal

Två kokta ägg
35 g Gurka
80 g Isbergssallad
40 g Morötter
20 g Rödlök
9 Körsbärstomater
1 msk Balsamvinäger

Middag:

En tonfisk-tomat-röra – 384 kcal

500 g Krossade tomater (1 burk)
50 g Purjolök
185 g Avrunnen tonfisk i vatten (1 burk)

Totalt: 601 kcal

Kommentera

