Andra fastan

Jag beslöt mig för att fasta igen redan efter en dag, främst på grund av hur mitt övriga schema såg ut. Jag hann av naturliga skäl inte planera någon annan mat denna gång utan gjorde lite modifieringar för att passa storleken på krossade tomater i tetrapak (en konservburk innehåller 400 g och tetrapaken innehåller 500 g).

Frukost:

Två kokta ägg – 136 kcal

Lunch:

En tonfisk-tomat-röra – 384 kcal

500 g Krossade tomater (1 tetrapak)
50 g Purjolök
185 g Avrunnen tonfisk i vatten (1 burk)

Middag:

Sallad – 79 kcal

100 g Gurka
30 g Isbergssallad
50 g Morötter
15 g Rödlök
7 Körsbärstomater
1 msk Balsamvinäger

Totalt: 599 kcal

Denna gång var en vanlig vardag och jag var osäker på hur det skulle gå att jobba med ett stort underskott av energi (egentligen har jag ju ett stort överskott av upplagrad energi, men kroppen vill ju ogärna ta av detta…). Frukosten kunde jag vänta lite med till ca 1 timme efter att jag hade gått upp. Hungern var starkare idag än första dagen, kanske beroende på att man gör av med mer energi när man jobbar, men det gick bra ändå. Kände att jag tänkte mycket på mat under ett par möten på eftermiddagen och att jag kan ha varit lite frånvarande. Lite magont under dagen, som tidigare påminnde känslan om träningsvärk.

Imorgon blir första löprundan sen jag började med 5-2-dieten.

Kommentera

